Tuesday, May 08, 2007

Birgersson se zatvářil dotčeně.
"Ano," řekl."Říkal jste přece, že vám mám nechat vědět, jakmile si na něco vzpomenu..."
"To je fakt," řekl unaveně Kollberg."Děkuju vám." A vstal.
"Ale ještě jsem neřek to nejdůležitější!" ozval se mužík."Jedna věc totiž pana kriminálního asistenta obzvlášť zaujala. Proto jsem si na vás vzpomněl, že jste se tak zajímal o mýho morrise."
Kollberg si zase sedl.
"Totiž ten můj koníček, jestli to tak smím nazvat, to nebylo jen tak. Třeba ve tmě a z dálky nebylo tak jednoduchý některý modely rozlišit. Například rozeznat moskviče od opla kadeta nebo DKW od ify."
Udělal pauzu a zamyšleně dodal:
"To je náhodou těžký, moc těžký. Liší se jen v nepatrných detailech."
"A co to má společného se Stenströmem a s vaší osmičkou morrisem?"
"S mým morrisem to nemá nic společného. Pana kriminálního asistenta zaujalo něco jinýho. Totiž to, když jsem mu říkal, že ze všeho nejtěžší je rozeznat morris minor a renault CV-4
zepředu. Ne ze strany nebo zezadu, to dokáže kdekdo. Ale přímo zepředu nebo šikmo zepředu. To hned tak každej nepozná. Časem jsem se to naučil a málokdy jsem se splet. I když někdy taky."
"Počkejte," vpadl mu do řeči Kollberg." Říkal jste morris minor a renault CV-4?"